تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه و مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه و مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای

 | تاریخ ارسال: 1400/10/25 | 
دکتر شنبه زاده: نقش دانشگاه حل مشکلات جامعه است/بسترها و فضا های همکاری های مشترک شناخته شود 
• تفاهم نامه همکاری آموزشی و پژوهشی فی مابین دانشگاه خوارزمی و مرکز تربیت مربی و پزوهش های فنی و حرفه ای امضاء شد. 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، در نشستی که باحضور معاونین آموزشی و پژوهشی دانشگاه خوارزمی و رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، تفاهم نامه همکاری  آموزشی و پژوهشی فی مابین طرفین  منعقد گردید. 
در این نشست دکترعبدالهی، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: نتیجه فعالیت های دانشگاه برای آموزش و پرورش  و مراکز فنی و حرفه ای یک کتاب است و به طور کلی ۱۲۰ هزار نفر معلم آموزش دیده داریم. وی بیان کرد؛ وجود ناظر، بازرس یا رهبر یادگیری حلقه مفقودهء مراکز فنی و حرفه ای است و نیازمند آن است که به سمت یادگیری سوق داده شود. آموزش وسیله ای برای یادگیری است و امروزه شیوه های یادگیری نوین اتفاق افتاده است. عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی تاکید کرد: نظام آموزشی نیازمند همگرایی در سطح مدیریتی و اقدام در حوزه بدنه کارشناسی است.  
سپس دکتر شنبه زاده معاون پژوهش دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: نقش دانشگاه حل مشکلات جامعه است و باید بسترهای همکاری های مشترک، فضاها و فرصت ها ی موجود شناخته شود. دکترشنبه زاده بیان کرد: باید از موازی کاری پرهیز کرد تا از هدر رفت فرصت ها، منابع و انرژی جلوگیری شود و همواره باید تلاش کنیم دانش آموختگان کارآفرین تربیت نماییم و زیست بومی را در دانشگاه ایجاد کنیم که بتوانیم با کمک آن این هدف را محقق سازیم. وی در خصوص رویکرد آموزشی دانشگاه عنوان کرد: آموزش ترکیبی (حضوری- مجازی) رویکرد دانشگاه در سال های آتی است و با توجه به امکانات موجود در دانشگاه و محتواهای تولید شده می توان گفت این بستر یکی از مهمترین زمینه های همکاری مشترک بین دو مرکز می باشد. 
معاون پژوهشی دانشگاه توضیح داد: کتابخانه دانشگاه خوارزمی در تهران و کرج دارای ۲۷۰ هزار جلد کتاب و ۱۷هزار پایان نامه می باشد که این منابع به صورت الکترونیکی ارائه می شود. دکترشنبه زاده ضمن معرفی بخش ها و ظرفیت های آزمایشگاه مرکزی اظهار داشت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه نیز امکان ارائه خدمات آموزشی به صورت مجازی را دارد. 
در ادامه مهندس باجولوند، رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای گفت: دو قطب تربیت مربی و دانشگاه خوارزمی  پیشینه قوی در زمینه تربیت معلم دارند و می توانند دوره آموزشی مثبتی را رقم زنند.رئیس مرکز تربیت مربی افزود: امروزه به جز مهارت و آموزش فنی نیازمند مهارت نرم هستیم تا افراد خودآموز شوند و در این خصوص می توانیم با دانشگاه خوارزمی زمینه های همکاری را توسعه دهیم و اهداف مشترک را محقق سازیم. 
در پایان نشست تفاهم نامه همکاری آموزشی وپژوهشی با موضوع؛" برگزاری برنامه ها، کارگاه ها و دوره های آموزشی حرفه ای وتخصصی، برگزاری همایش های  بین المللی و ملی مشترک، همکاری در اجرای طرح کارآموزی، توانمند سازی نیروی انسانی  با مهارت های نرم، نیازسنجی، ارزیابی آموزشی ، تدوین و بازنگری پودمان های آموزشی مهارتی، شناسایی فرصت ها و توانمندسازی، تعیین صلاحیت های حرفه ای شاغلین درحوزه فنی و حرفه ای و بهرمندی از توان علمی / مهارتی طرفین در توانمندسازی  نیروی انسانی و ایجاد بستر مناسب جهت اجرای طرح  های پژوهشی " به امضای طرفین رسید.
گسترش همکاری های مشترک بین دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه صنعت نفت  به منظور شناخت زمینه ها و بسترهای فعالیت های پژوهشی مشترک و باهدف ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت نشستی با حضور مدیران پژوهشگاه صنعت نفت و رئیس و مدیران گروه های  دانشکده شیمی و پژوهشکده شیمی سبز دانشگاه خوارزمی  روز چهارشنبه ، ۲۲ دی ماه در دانشگاه برگزار شد.  
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، در این نشست  دکتر مشهدی زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی ضمن بیان تاریخچه دانشگاه در مورد پژوهشکده شیمی سبز اظهار داشت:  فعالیت هایی  در حوزه آلودگی های محیط زیست در پژوهشکده انجام می شود و انجام تحقیقات و پژوهش ها در قالب حفاظت  از محیط زیست  از جمله اهداف این مرکز پژوهشی است و به همین دلیل این مجموعه را پژوهشکده شیمی سبز نامیدند. دکتر مشهدی زاده در خصوص  اهداف پژوهشکده شیمی، گروه های پژوهشی ، اهداف و اعضای گروه ها، پروژه ها و طرح ها ی پژوهشکده و پایان نامه ها مطالبی را ارائه داد. 
سپس دکتر حریفی، رئیس دانشکده شیمی بیان کرد: این جلسه فتح بابی است برای گسترش و ادامه  همکاری ها بین دو مرکز و قطعا پژوهشگاه صنعت نفت تجربیات گرانقدر و توان مضاعفی برای پیشبرد فعالیت های پژوهشی دارد و در نقطه مقابل دانشگاه نیز مجهز به توان علمی و تجهیزات است که این همکاری دوسویه می تواند به پیشرفت صنعتی کشور منجر شود. سپس نماینده پژوهشگاه صنعت نفت به معرفی قسمت های تحقیقاتی پژوهشگاه پرداخت و اظهار داشت: پژوهشگاه صنعت نفت دارای سه پردیس ؛ بالادستی، پایین دستی و پردیس انرژی و محیط زیست است . وی در خصوص زمینه های همکاری بین دو مرکز گفت: در این جلسه می توانیم مشخص کنیم که در چه زمینه ها و حوزه هایی امکان بهره مندی  از توانمندی های، ظرفیت ها و پتانسیل های  دو مجموعه را داریم . 
در ادامه، مدیران بخش های مختلف در پژوهشگاه صنعت نفت و همچنین مدیران گروه های پژوهشکده و دانشکده شیمی مطالبی را در مورد فعالیت های تحقیقاتی، ظرفیت ها و پتانسیل ها در هر بخش به منظور همکاری مشترک در انجام طرح ها و پروژه های مربوطه بیان کردند. سپس رابطین هر بخش تحقیقاتی از دو مرکز معرفی شدند و در پایان جلسه موضوعات؛  معرفی نماینده بین دو دستگاه برای ارتباط و پیگیری مصوبات جلسات، بحث میزبانی دانشجویان در زمینه های طرح ها و فعالیت های پژوهشی مشترک فی مابین،  طرح فرصت مطالعات صنعتی ، ایجاد هسته فناور مشترک، همکاری در انجام پروژه های پژوهشگاه و استفاده از توانمندی های دانشگاه ، همکاری در آنالیزهای آزمایشگاهی مواد  به عنوان  مصوبات این نشست  برای ادامه همکاری بین دو دستگاه  مطرح شد.


 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 3867 بار   |   دفعات چاپ: 152 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر